tisdag, juli 03, 2007

Alice Timander är död

I natt avled galadrottningen och tanläkaren Alice Timander, 91 år.

Lite chokande nyhet för mig får jag säga. Läste nämligen om henne i en tidning nyss och undrade just hur gammal hon var. Att hon var gammal visste jag, men hur gammal?! Nu vet jag.
Jag har kört ett hystersikt varv i huset med dammsugaren och moppen. När det är trist väder och jag har kli i benen passar det ypperligt att städa. Så nu är mitt rum så trevligt så. Bytt dukar och dammat av allt ihop, organiserat i garderoben och donat med det mesta. Frågan är hur länge jag kan hålla ordningen? Förmodligen inte särskild många dagar. Men just nu är det fint och jag sitter här, mycket nöjd :)
Snart ska jag sticka iväg till jobbet. Så nu ska jag och mamma äta lite först.

Inga kommentarer: