fredag, juni 29, 2007

I väntans tider

Här sitter jag och väntar på posten. Nu är det spännande. Kommer jag in eller inte? Och om jag kommer in, vilket stad blir det då? Kommer jag och Agnes dela lägenhet eller kommer vi att befinna oss far far away från varann?? Ja, det är mycket som kan förändras. Jag hoppas och hoppas! Förut kändes det så självklart. Man ska söka det man vill plugga och man ska plugga långt hemifrån, lära känna nya människor och lära sig att ta hand om sig själv. Men nu närmar det sig. Det kan vara i dag pappret ligger i min brevlåda. Pappret, som avgör tre år av min framtid. Scary!
Man ska gör det man vill och köra fullt ut på det. Inte låta någon kärlek eller vän hindra. Men som sagt, nu när det närmar sig, får jag ont i magen när jag tänker på A. Vi kommer vara 30 mil i från varann. Och då menar jag inte 30 mil motorväg, utan 30 mil kringelikrok väg... Hjääälp!
Är det meningen att det ska vara jag och A, så kommer det fungera. Fungerar det inte, så hade det inte gjort det hemma heller. Även om det hade gått längre hemma. Är vi menade för varann så kommer ödet att styra ihop oss iallafall.
Åhhh, spännande!!!
Deesutom väntar jag på en digitalkamera med...
Äsch, nu ska jag duscha och fixa. Klockan 12.00 rusar jag ut till brevlådan! Jag meddelar senar vad som kommer att hände med mitt liv framöver!

Inga kommentarer: